صادرات دستکش ظرفشویی به عراق، افغانستان، سوریه، ترکیه و کشورهای حوزه خلیج فارس چگونه بوده است؟ و آیا می توان میزان برآوردی از آن داشت تا بتوان نسبت به میزان صادرات اقدام و ارز آوری قابل توجهی برای کشور داشت.
با توجه به اینکه در سال های اخیر کشور همسایه عراق از نظر سیاسی و امنیتی روبه آرامش سوق نموده و از طرفی دیگر رشد اقتصادی در این کشور مثبت بوده است. و همچنین این کشور از نظر فرهنگی و مذهبی به کشورمان نزدیکتر است. بنابرین می توان به عراق به عنوان یک پتانسیل صادراتی گران بها نگاه کرد.
بنابرین یک بازار بکر و مصرف گرای عالی در منطقه برای تولید کنندگان و صادر کنندگان ایرانی به شمار می رود. یکی از مزیتهای تجارت با عراق افزایش تقاضا در همه زمینه ها می باشد. که تجار ایرانی نیز می توانند برای صادرات دستکش های ظرفشویی به عراق حساب ویژه ای باز نمایند.

صادرات دستکش ظرفشویی به عراق توسط شرکت ها و تولید کنندگان ایرانی
بازرگانان و تجار ایرانی با توجه به پتانسیل تولید دستکش های ظرفشویی(دستکش آشپزخانه) در ایران می توانند از این فرصت ناب برای صادرات این محصول داخلی استفاده نموده. و از طریق شرکت های تولیدی مانند شرکت حریر ایران، شرکت پامچال و شرکت ستوده که همگی در استان قزوین مستقر می باشند اقدام به عرضه این کالا به کشورهای هدف مثل عراق، افغانستان، سوریه و غیره نمایند.
گروه بازرگانی نیارکی نیز در راستای همین امر اقدام به صادرات دستکش ظرفشویی(دستکش خانگی) به کشور عراق، افغانستان و کشورهای منطقه نموده است. برای تجارت این محصول و اطلاعات بیشتر می توانید با ما در ارتباط باشید.

علل افزایش صادرات دستکش ظرفشویی به عراق
دلایل زیاد و متعددی وجود دارد که باعث افزایش صادرات دستکش های ظرفشویی به عراق شده است. که میتوان به موارد زیر اشاره نمود:
- بالا رفتن میزان مصرف انواع دستکش در عراق و افزایش تقاضا.
- امکان انتقال و حمل آسانتر این کالا به عراق از ایران نسبت به کشورهای دیگر.
- افت پول ملی ایران نسبت به ارزهای خارجی و به نسبت آن قیمت تمام شده مناسب برای کشور مقصد.
- نزدیکی فرهنگی، مذهبی، سیاسی ایران و عراق با هم دیگر.
- رشد اقتصادی و مثبت عراق و تقاضای بیشتر محصولات.
- قیمت تمام شده پایین دستکش های ظرفشویی در ایران با توجه به وجود مواد اولیه و صنایع پتروشیمی در ایران.
- پتانسیل بالای تولید دستکش ظرفشویی و وجود نیروهای متخصص این کار در ایران.